Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Nieudane oszustwo dzięki pracownikom banku

Data publikacji 22.05.2015

Dzięki pracowniczkom banku Pekao S.A. z Białegostoku i Warszawy nie doszło wczoraj do kolejnego oszustwa. Podszywający się pod funkcjonariusza CBŚ mężczyzna nakłonił 78-letniego białostoczanina do wpłaty ponad 19 tysięcy złotych w celu pomocy przy rzekomych działaniach zmierzających do zatrzymania oszusta. Pracowniczki banku podejrzewając, że starszy mężczyzna padł ofiarą przestępstwa, zablokowały przelew i powiadomiły Policję. 78-latek odzyskał dzisiaj swoje pieniądze.

Do 78-letniego mieszkańca Białegostoku zadzwonił wczoraj mężczyzna, który podając się za brata ciotecznego poprosił o pożyczkę w wysokości 50 tysięcy złotych na zakup akcji. Białostoczanin oświadczył, że dysponuje jedynie kwotą 19 tysięcy 300 złotych i odmówił wzięcia dodatkowej pożyczki. Po zakończeniu rozmowy do 78-latka zadzwonił kolejny mężczyzna twierdząc, że jest funkcjonariuszem CBŚ i poinformował go, iż wcześniejszy rozmówca jest rozpracowywanym przez niego oszustem. Rzekomy funkcjonariusz nakazał seniorowi wykonywanie poleceń „brata” zapewniając go, że przelanych pieniędzy nie straci. Pierwszy z oszustów zadzwonił po chwili ponownie i powiedział starszemu panu, aby w banku za pośrednictwem jednej z agencji obsługującej przelewy zagraniczne dokonał transferu gotówki na wskazane nazwisko do Londynu. Oszust usiłował nakłonić dodatkowo swoją ofiarę do wzięcia pożyczki, na co mężczyzna się nie zgodził. 78-latek poszedł do jednego z białostockich oddziałów banku Pekao S.A. i zadysponował przelew ponad 19 tysięcy złotych. Pracowniczka banku przyjmująca zlecenie nabrała podejrzeń, że mężczyzna mógł paść ofiarą oszustów, jednak on nie słuchał jej ostrzeżeń będąc pewnym, że pomaga policjantom w złapaniu przestępców. Cała sytuacja zaniepokoiła również pracowniczkę banku Pekao S.A. z oddziału w Warszawie, która miała ostatecznie zatwierdzić przelew. Kobieta zablokowała przepływ pieniędzy i zadzwoniła do 78-latka zwracając mu uwagę, że prawdopodobnie padł ofiarą oszustów. Dopiero to skłoniło mężczyznę do ponownego przemyślenia sprawy i wtedy, nie słuchając już kolejnych telefonicznych nagabywań ze strony rzekomego funkcjonariusza, zgłosił się na Policję. Dzięki właściwej i odpowiedzialnej postawie pracowniczek banku starszy pan nie został ostatecznie oszukany i dzisiaj odzyskał swoje pieniądze.

Powyższy przykład pokazuje, że oszuści próbują wciąż różnych sposobów, aby wyłudzić pieniądze od ufnych seniorów. O podobnych przykładach i przestrogach jak nie dać się oszukać możesz przeczytać tutaj.

Policjanci apelują: nie dajmy się oszukać – jeśli ktoś wymaga od nas podejmowania szybkich decyzji dotyczących poważnych działań finansowych sprawdźmy dokładnie czy nie jest to oszust, a w przypadku takiego podejrzenia należy natychmiast skontaktować się z Policją.

Ponadto przypominamy: funkcjonariusze Policji nigdy telefonicznie nie informują o prowadzonych przez siebie sprawach. Nigdy też nie proszą o przekazywanie pieniędzy nieznanym osobom w celu rzekomego złapania oszusta.

źródło – KWP w Białystok

* wykorzystując zawarte na stronie treści, zdjęcia lub filmy proszę powoływać się na źródło informacji – www.podlaska.policja.gov.pl

Powrót na górę strony