Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Szkolenie z pierwszej pomocy dla białostockich dyżurnych

Data publikacji 22.06.2017

Białostoccy dyżurni wczoraj szkolili się z algorytmów ratowania ludzkiego życia. To oni często, jako pierwsi, instruują zgłaszających przez telefon, jak skutecznie udzielić pierwszej pomocy.

Policyjni dyżurni to funkcjonariusze pierwszego kontaktu. Dzwoniąc pod numer alarmowy 997, ich głos słyszymy, jako pierwszy. To dyżurnych w pierwszej kolejności informujemy o zdarzeniu, którego jesteśmy świadkami. Na podstawie uzyskanych informacji to właśnie oni podejmują decyzję, który patrol wysłać do obsługi zdarzenia lub jakie powiadomić służby, w celu ratowania ludzkiego życia. Zdarzają się również sytuacje, kiedy oficerowie dyżurni pełnią rolę "telefonicznego sanitariusza". Opanowanym głosem instruują rozmówców, jak sprawnie udzielić pierwszej pomocy poszkodowanemu przez rozmówcę. Oficer dyżurny musi też posiadać zdolność wstępnej oceny sytuacji na podstawie ustnej relacji dzwoniącego, którego przekaz informacyjny z reguły jest chaotyczny w sytuacjach stresujących.

Wczoraj, podczas zajęć szkoleniowych, tym właśnie policjantom przypomniane zostały zasady ratowania ludzkiego życia. Po części teoretycznej, w której dyżurni musieli w odpowiedniej kolejności ułożyć algorytm postępowania w zakresie udzielenia pierwszej pomocy poszkodowanemu przez dzwoniącego, odbyła się część praktyczna. Na tym etapie oficerowie musieli zmierzyć się z udzieleniem pomocy osobie, która była nieprzytomna i nie oddychała.

Wczorajsze szkolenie usystematyzowało wiedzę dyżurnych w zakresie udzielania pierwszej pomocy, a także było świetną okazję do wymiany ich doświadczeń zawodowych.

Powrót na górę strony